Dag 9 tot en met 12 USA - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Daphne Strootman - WaarBenJij.nu Dag 9 tot en met 12 USA - Reisverslag uit Death Valley Junction, Verenigde Staten van Daphne Strootman - WaarBenJij.nu

Dag 9 tot en met 12 USA

Door: Daphne

Blijf op de hoogte en volg Daphne

15 September 2015 | Verenigde Staten, Death Valley Junction

Hallo allemaal,

Voor jullie is het alweer dinsdagmorgen, voor ons nog maandagavond.
Ik praat jullie graag bij over de afgelopen dagen, waar we in Bryce Canyon, Las Vegas en Death Valley waren!

Dag 9 (vrijdag 11-9)
De tweede nacht in Page ook weer overleefd, vandaag vertrekken we richting Bryce Canyon!
Dit is een uurtje of 3 van Page, waardoor we lekker vroeg in het park waren.

Bryce Canyon is niet een ‘echte’ canyon, maar toch wordt het zo genoemd. Het zijn eigenlijk vele rotsformaties tussen de natuur. Goed verhaal, lekker kort ook. Gelukkig ben ik geen docent, dus als je meer wilt weten kijk op www.google.nl .

We kwamen, zoals gezegd, lekker op tijd aan. Dus hadden genoeg tijd om het park te bekijken en een trail te lopen. Eerst gezellig gepicknickt, helemaal aan het einde van het park.
Daarna zijn we teruggereden, om zo langs alle uitkijkpunten te gaan.
Eerlijk gezegd, vonden we het beide niet zo spectaculair. Misschien omdat we al veel parken hadden gezien en we een beetje verwend waren geraakt?!

We waren ook flink moe, omdat we dus om half 6 waren opgestaan. Eigenlijk hadden we helemaal geen zin meer in een wandeling, maar goed, je bent hier maar één keer!

Dus de auto geparkeerd, en gaan wandelen.
Wat hadden wij ons vergist!!!
We liepen langs de rotformaties naar beneden, en wat was het er mooi. We hadden een tochtje van 2 km gepland, maar hebben toch een grotere ronde gemaakt omdat het zo mooi was.
Dus nu begrepen we weer helemaal waar alle mensen het over hadden, toen ze ons tipte om naar Bryce te gaan!
Aan het einde van de middag naar ons hotel gegaan, wat schattige blokhutjes waren. Erg leuk, met een veranda ervoor.

’s Avonds naar een dorpje gereden om wat te eten, uiteindelijk bij een Indiaans restaurantje terecht gekomen. Het was er vrij stil, ze was net begonnen met dit restaurant. Het eten was goed te nakken, uit medelijden een flinke fooi gegeven. Maar of ze het gaat redden, das te betwijfelen...

Dag 10 (zaterdag 12-9)
Vanuit onze blokhut weer vetrokken naar de volgende bestemming: LAS VEGAS!!
Stiekem keken we toch wel weer uit naar een grote stad, met levendigheid (en winkels :D ).
Na 4 uur bergen en woestijn, was daar ineens een mega stad met in het midden vele torens. Yeah baby, here we come!
We kwamen dichterbij en het werd ons direct duidelijk, we waren in een circus beland. Vele auto’s, casino’s, hotels, mensen, etc etc.

Eerst langs hotel gereden, het Luxor. Een piramide vormig hotel, met daarvoor een MEGA farao.
Omdat we vroeg waren, dachten we nog niet in te kunnen checken. Brigit was hier ook geweest en vertelde over de schietbaan in Las Vegas. Dat leek ons wel wat, dus zijn we hier ook naartoe gereden.

Wij daar naar binnen, ik kreeg al klamme handjes bij het idee. De mensen deden daar alsof ze brood aan het verkopen waren, voor ons was dit wel iets aparts kan ik je vertellen.
Toen een pakket uitkiezen, met welke geweren je wilt schieten en hoeveel ‘rounds’ je mag. Alsof wij überhaupt een idee hebben welk pistool fatsoenlijk is en wat wat is?

Uiteindelijk maar wat gekozen, wat een ‘handgun’ en een machinegeweer bleek te zijn.
Wederom, alsof je een halfje wit en een halfje bruin besteld.
Afijn, wij die baan op met een paar oorkleppen en een bril. Dames eerst, dus beginnen maar!

Je zult het niet geloven, ik heb niks anders geraakt dan ‘het doelwit> een wit papiertje met een paar lijntjes en een rood hart’.
Bij Ben ging het nog een stukkie beter, blijft een man he!

Later die middag mocht ik dan EINDELIJK die creditcard is even laten gaan. Heerlijk gewinkeld!
Een paar uur later en paar dollartjes minder, zijn we gaan inchecken in het hotel.
Prachtige kamer, groot bed, zicht op het zwembad. Kan niet beter!

’s Avonds naar buiten, de boulevard op!
Je komt uit de airco, stapt naar buiten en het voelt net of je onder een sauna in gaat. Heurlijk haha.
Het koelt niet bepaald af daar.
Heel gaaf om al die verlichtte hotels te zien, met de grootste casino’s. Heel veel winkels en heel veel mensen. De één op Crocs, de ander op naaldhakken. Het straatbeeld van Las Vegas.

Wederom gewinkeld en veel rondgelopen, waarna we vermoeid een drankje aan de bar hebben gedaan in ons casino.
Een geslaagde dag!!

Dag 11 (zondag 13-9)
Voor het eerst deze vakantie uitgeslapen tot 10 uur. Wat een heerlijkheid.
Daarna naar beneden (waar alweer mensen aan het gokken en bier drinken waren), om verder te hangen aan het zwembad.
Het temperatuurtje was weer aardig aan de hoge kant, maar het was goed te doen aan het zwembad.

Lekker plonsen, drankjes doen, lunchen... alles kan! Je vermaakt je alleen al met mensen kijken, dus we hebben ons zeker niet verveeld.
Na een paar uurtjes weer naar binnen gegaan en de tentoonstelling van Bodies bekeken. Deze was ook in Nederland, maar hadden wij beide niet gezien. De woordgrappen van Ben zorgde voor een hoop hilariteit, maar ‘daar had je dan weer bij moeten zijn’.

Helaas was de burger bij Bijke niet zo best gevallen, dus we zijn ’s avonds maar eventjes naar de boulevard gegaan. Gelukkig gaat het nu iets beter, we denken dat het voedselvergiftiging was...

Dag 12 (maandag 14-9)
Helaas, vandaag nemen we weer afscheid van het gave Las Vegas. Maar er wacht nog zoveel leuks!
Eerst een ontbijtje gehaald bij de Starbucks, waarvan er drie in ons hotel zaten. Lekker koppie koffie en een croissantje... Gaat er wel in!

Op naar Death Valley, een van de meest droge en warmste plekken in Amerika. Las Vegas was dus een ‘opwarmertje’.
We hebben nog nooit zoveel droogte gezien als hier. Vroeger was dit een zee met zout water. Het water is verdwenen, maar het zout niet. Het resultaat: verharde grond, met zoutkristallen.
Vooral veel rondgereden in het park, door de warmte (42 graden) was een wandeltocht niet echt een optie.

Hoe dichtbij de Starbucks vanochtend was, hoe ver weg die nu is...

Het resort waar we slapen is een soort park, met verschillende ‘bungalows-achtige-kamers’, zwembad, restaurant en supermarktje. Een mooie slaapplaats!
Vanavond op tijd gegeten, een mega pizza die we met z’n twee niet eens opkregen.
Daarna naar het zwembad, want het was nog steeds warm. Heerlijke water temperatuur, dus behalve de zon was het net alsof je aan het zwembad in Willemstad lag.
Daarna onder onze veranda nog wat gedronken en nu lekker slapen!

Morgen vertrekken we naar Yosemite, een natuurpark zo’n 6 uur hier vandaan.
Op tijd uit bed dus, zodat we in de middag aankomen in het park.
Waarschijnlijk hebben we daar geen internet, dus zijn we donderdag weer bereikbaar.

Eerst woensdag een dikke party houden met alle Amerikanen, voor m’n birthday. Wie weet wordt het een ‘Sweet 24’. Of niet, dat kan ook.
Wens jullie een fijne dag en we hopen dat jullie het weer leuk vonden om het te lezen.

Liefs,
Benjamin en Daphne

P.S. Door de slome internetverbinding, kan ik nu geen foto's plaatsen... Die houden jullie dus tegoed :-)

• 15 September 2015 - 12:41

Willem V Dueren :

Mooi. Overbodige tip: : GENIET!

• 15 September 2015 - 12:49

Jantine:

Zo hèhè mag ik dan nu eindelijk een reactie plaatsen

• 15 September 2015 - 14:38

Moedertje:

Weer zo'n leuk, gezellig verhaal.
    Jullie hebben een goeie keus gemaakt zeg.
    Ik krijg gewoon zin om ook een keer te gaan.

• 15 September 2015 - 14:50

Anita:

Ka-ching, ben blij voor je dat je ein-de-lijk hebt kunnen winkelen ;-) en nog schoenen ook; top!

• 15 September 2015 - 19:27

Vivian:

Wat een sensatie! Zo leuk wat jullie allemaal meemaken. Carpe diem xxx

• 15 September 2015 - 23:08

Judith:

Wat een heerlijk verhaal daph, net of we er zelf bij zijn;)
    Het klinkt allemaal super, ben benieuwd naar juie volgende avontuur!!
    Dikke kus

• 16 September 2015 - 09:19

Brigit:

hahahaha, "goed verhaal, lekker kort ook"... Je kon mij echt oprapen! Maar super tof verhaal weer Daf, echt leuk om te lezen! En heel gaaf dat jullie de schietbaan ook nog gedaan hebben!

Enjoy!

• 16 September 2015 - 11:00

Jantine:

nou zie dat niet mijn gehele reactie is geplaatst... Komt niet erg leuk over zo...
    Wilde dus zeggen: dat je weer super gave dingen heb meegemaakt.
    Ben benieuwd naar de foto's. En dat shoppen ook wel weer even lekker is

• 16 September 2015 - 11:01

Jantine:

weer niet alles!! Heel veel plezier nog en een hele fijne vakantie vandaag!! Dikke kussen van ons!

• 16 September 2015 - 11:02

vakantie= verjaardag

• 17 September 2015 - 09:37

Tim Van Kaam:

Heey Benjamin en Daphne,

Heel leuk geschreven dit verslag...(nu die vorige berichtjes nog even lezen;)
    Wat proberen jullie een hoop leuke dingen uit en wat klinkt het allemaal gaaf wat jullie zien en beleven!!!
    Yosemite en Death Valley! (''hartjesogen'')
    Ja Daph, was het goed te nakken:P hahaha. Wat zei ze toen je weg ging; Thank you, come again? Please come back for more? ''Hurry up and buy?!'' Koffripanda!

Nu ik jullie verslag lees, gaat er constant een liedje door mijn hoofd: Elvis Presley - ''Viva Las Vegas'' :D

De komende dagen wens ik jullie lekkere temperaturen, mooie views, lekker eten (geen voedsel vergiftigingen) en heel veel plezier!!!

Groeten Tim.

• 18 September 2015 - 17:43

Patrick En Miranda:

Hoi Daph en Benjamin,

We hadden niets te veel gezegd hé! Blij te lezen dat jullie genieten. Elke dag is weer anders en bijzonder! Wij genieten nu op Kos maar zijn weer plannen voor volgend jaar aan het maken. Veel plezier en geniet ervan!

Veel liefs van ons.