Dag 13 tot en met 19 USA - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Strootman - WaarBenJij.nu Dag 13 tot en met 19 USA - Reisverslag uit Santa Barbara, Verenigde Staten van Daphne Strootman - WaarBenJij.nu

Dag 13 tot en met 19 USA

Door: Daphne en Benjamin

Blijf op de hoogte en volg Daphne

22 September 2015 | Verenigde Staten, Santa Barbara

Hi lieve lezers,

Weer een reisverslag! Dit keer vanaf vorige week dinsdag, tot en met vandaag.
De locaties waar we de afgelopen week waren, zijn: Yosemite, San Francisco, Monterey en Santa Barbara!

We zijn alweer aan het einde van onze reis, nog 2 dagen te gaan!
Ik neem jullie graag mee in onze afgelopen week.

Dag 13 (Dinsdag 15-9)
Degene die een airco heeft uitgevonden, is echt een HELD. Het was een aardig temperatuurtje in Death Valley (woestijn), dus de airco was niet overbodig.
Vandaag vertrekken we van dit punt naar Yosemite, een natuurpark zo'n 6 uur van dit park.
We hadden rekening gehouden met een temperatuur daling, maar dit?? Bij de ingang van Yosemite was het 10 graden en regende het... Zo'n 30 graden verschil dus met vanochtend!
De ingang van het park was erg hoog gelegen, dus we hoopten op een snelle temperatuurstijging. Die kwam gelukkig ook, toen we na 2,5 uur bij onze accommodatie aankwamen in Yosemite Valley.

We zouden hier twee dagen blijven, en hadden een cabin (tent) geboekt. Voor Anita, Caroline en Mandy: ik kreeg een beetje Texel déjà vu.
Het was erg simpel met een bed en een kastje en één stoel. Het zag er verder helemaal prima uit, vond het wel spannend.
Omdat er beren in dit park leven, moesten alle toiletspullen (ongeveer 12 kilo dus), eten en drinken (184 flesjes waar Ben mee heeft lopen leuren) in een bear-box voor onze tent.
De koffers waren niet echt geschikt voor een kampeer-avontuur, jammer dat we geen piccolo konden regelen. ;-)

We zijn het park gaan verkennen, wederom WAUW. Heel fijn om zoveel groen om ons heen te hebben, het was schitterend.
's Avonds ons eerste Hollandse maaltje gegeten, smaakte goed!
Lekker op tijd naar bed, voordat de beertjes te voorschijn komen...

Dag 14 (woensdag 16 september)
Na een koude nacht (ik had de verwarming uit gedaan. Oh ja, het was dus eigenlijk Glamping wat wij deden >> tent met verwarming), wakker geworden om 7 uur.
YEAH it's my birthday!
Ben had van papa en mama, Jantine en Sam cadeautjes meegekregen, die ik heb uitgepakt. Dat was zo leuk! Had ik toch een beetje het gevoel dat ik thuis was en cadeautjes kreeg. De tent versierd met de gekregen ballonnen/slingers, het feest was compleet.
De vele berichtjes op FB en WhatsApp zorgde ook voor een echt verjaardagsgevoel. Bedankt allemaal!!

We hadden vandaag een bezoek aan de watervallen in het park gepland. Een lekkere lunch en muffin gehaald om boven op te eten, we zijn er klaar voor!
Het was een pittige tocht, 300 meter klimmen. Maar echt geweldig mooi om een waterval in het echt te zien. Het was het klimmen waard :-)
Vervolgens de kcal er weer aan gegeten, je bent toch in Amerika he. Je mag namelijk nooit afvallen op vakantie en zeker niet in Amerika!
Daarna waren we aardig uitgeput en zijn we langs een berenpad naar beneden gelopen. Ging nog even onderuit (what's new), enkel weer even opgerekt en verder gelopen.

's Avonds heerlijk uiteten met (wederom) Hollandse pot, smaakte goed. De dag erna zouden we wel een verjaardagsdiner doen :)

Ik viel na ongeveer 1 min in slaap, waarna Ben nog zo'n twee uur heeft wakker gelegen van het horen van beren. Blij dat ik het niet hoorde.
Ook hij was blij, anders hadden we sowieso pleite gegaan! :)

Dag 15 (donderdag 17 september)
Woehoe! Vandaag gaan we naar San Fran! De stad waar we enorm naar hebben uitgekeken!

Voordat we naar onze 2de airbnb (eerste was eerder in Venice) zouden gaan gingen we eerst nog naar 2 heuvels net buiten San Francisco met de orginele naam Twin Peaks. Wat een mooie plek om voor het eerst kennis te maken met San Francisco! Op 1 van deze pieken heb je een fantastisch uitzicht over de hele stad. Al snel waren druk bezig met het aanwijzen van alle plekken die we graag heen zouden gaan! Fisherman's warf, the Ballpark (at&t stadion), Union Square en uiteraard de Golden Gate Bridge maar dit alles komt later!

De Airbnb was al snel gevonden, nu nog parkeren. Eerste moeilijkheid: parkeren op een heuvel waar de auto's bijna op hun zij staan... Tweede: parkeren mag alleen met vergunning.
Dus, koffers uit de auto gegooid en rondgereden tot we een parkeergarage tegenkwamen. Al snel gelukt!
Onze host, Jamie, was een hele aardig kerel van 35 en woonde daar samen met 2 anderen (zijn man en zijn nicht). De kamer was super, boven woonden zij.
Na even te hebben uitgerust, zijn we uiteten gegaan bij een Italiaan in de buurt.
GE-WEL-DIG! Even alsof we weer in Italia waren. Lekker flesje wijn erbij... Echt een super verjaardagsdiner!
Daarna terug naar ons 'huis', waar we flink hebben geborreld bij onze hosts. Het was een héle gezellige avond!
We hebben de culturele verschillen besproken, ze vonden vooral zwarte piet nogal hilarisch. Ze komen naar Nederland om dat te zien en stroopwafels te eten ;-)

Dag 16 (vrijdag 18 september)
Het gezegde: de kater komt later was vanochtend erg van toepassing. Daar laten we het bij.
's Middags kwamen we tot leven en zijn we naar Fishermans Warf gegaan, dit is de meest bekende pier van SF met zeehonden en allerlei leuke winkels en restaurants. En het uitzicht op zee niet te vergeten!
Daarna fietsen gehuurd (op aanraden van Anton) en naar de Golden Gate Bridge gefietst. Was een leuk tochtje en het uitzicht was geweldig!
Leuk om hier nu echt te zijn, na het op vele foto's en films te hebben gezien.

Laat in de middag was het tijd om naar het AT&T Park te gaan, waar we de baseball wedstrijd van de SF Giants zouden gaan kijken!
Eerst een shirt en pet gekocht in de fanshop, die verdienen daar flink geld mee. Iedereen in het stadion had kleding aan van de club.
Geweldig groot stadion, aan eten en drinken zeker geen gebrek...
De wedstrijd was leuk (altijd als je iets voor het eerst meemaakt), helaas verloren ze wel.
Na de wedstrijd teruggelopen naar ons 'huis', wat nog een uurtje wandelen was.
Sportief dagje gehad!

Dag 17 (zaterdag 19 september)
Vandaag staat een dagje shoppen op het programma! Hier heb ik natuurlijk weer naar uitgekeken, geld moet rollen!
Union Square en de straten eromheen zijn 'the place to be', dus daar liepen we dan ook naartoe.
Lekker bergje op, bergje af ;-)
Laat ik het er op houden dat we van 10 tot 6 hebben gewinkeld, leuke dingen hebben gekocht en versleten terug gingen naar ons huis.
Sephora, Victoria's Secret, Nike store, Macy's, Cheesecake Factory, etc...

's Avonds wéér gegeten bij die goede Italiaan en weer heerlijk gegeten.
En weer erg gezellig geborreld met onze hosts. Dit keer niet zo bond gemaakt als donderdag. Een ezel stoot zich ...

Dag 18 (zondag 20 september)
Nog maar een paar uurtjes in San Francisco... :'( Wat vonden we deze stad geweldig. Ik zou hier zo kunnen wonen, jammer dat het niet echt naast de deur is!
Nog één activiteit op het programma; Alcatraz.
Dit is een voormalig gevangenis eiland, 2 km voor de kust van SF.
Met de boot erheen, een rondleiding in de gevangenis en rondgelopen op het eiland. Was erg indrukwekkend en bizar om die verhalen zo te horen. De zwaarste criminelen hebben daar vastgezeten en dit was een bizarre plek om je straf uit te zitten.

's Middags vertrokken we uit SF, na afscheid te hebben genomen van Jamie.
Op naar Monterey, zo'n 2 uur ten zuiden van San Francisco. Een heel schattig kustplaatsje, waar we gezellig hebben gegeten en rondgelopen.
Het was al laat toen we aankwamen, dus verder niet veel gezien die dag.

Dag 19 (maandag 21-9)
Omdat we Monterey nog niet echt hadden bekeken, besloten we om op tijd naar het strand te rijden en even rond te kijken.
Lekker op het strand gezeten, daarna op naar Monterey Bay Aquarium. Een soort dolfinarium, wat er allemaal heel mooi uit zag. Je kon ook wat vissen aanraken en (wederom) waren alle medewerkers bereid om je allerlei informatie te geven. Heel leuk!
Toen was het toch echt tijd om weer te gaan rijden, want we moesten zo’n 6 uur touren richting het zuiden. Namelijk naar Santa Barbara, onze laatste stop voor LA.
Het was een geweldige rit, langs de kust van Californië. Allebei hebben we een walvis gezien! Helaas niet van dichtbij, maar wel het water wat boven de zee uit kwam. Verder vele mooie uitzichten op de helderblauwe zee.
Rond 6 kwamen we aan in Santa Barbara, waar we de zonsondergang op het strand hebben bekeken. Het strand was wel wat vies, maar toen we in het hotel aankwamen, bleek er soort teer aan onze pooikes te zitten. Na een uur schrobben, was het er nog niet helemaal af.
Sorry mam, de handdoek moet ik hier laten....
Vanavond hebben we eindelijk weer sushi gegeten! Bestel je 1 California roll, krijg je 8 stuks. En dat bij alles wat we hadden besteld. Iets teveel van het goede dus, haha.

Daar zitten we dan... Nog 2 nachtjes, dan vliegen we alweer terug.
Het was een super vakantie, de beste tot nu toe.
We hebben enorm genoten van dit mooie land en zijn erg gelukkig dat we dit konden doen!
Bijna terug naar huis, waar ik toch ook wel naar uitkijk.
Heb mijn ouders/broers en zus, Goofy, schoonfamilie en vriendinnen/vrienden toch wel gemist. Ohja, eierkoek met hagelslag ook, haha. Ben toch een Strootman he!

Morgen rijden we van hier naar Los Angeles, waar we nog een nacht in een Airbnb slapen. Dan bekijken we Beverly Hills en nog wat dingetjes. Woensdagochtend inpakken en dan om 12.30 inchecken.
Om 15.30 vliegen we naar Londen, waarna we weer overstappen richting Amsterdam.
Donderdagmiddag komen we weer aan in het koude Nederland.
Dag korte broeken en bikini, hallo trui en spijkerbroek!

Bedankt voor het lezen van onze verhalen, vond het leuk om het met jullie te delen!

Liefs,
Benjamin en Daphne

• 22 September 2015 - 09:03

Evy:

Wat een mooi verslag weer! Ik moet er ook echt bij lachen, er straalt zo veel leut en geluk vanaf! En die eierkoek met hagelslag he... ;-)
    Geniet van de laatste dagen, een goede reis en tot heel snel!! Xxxx

• 22 September 2015 - 11:33

Jantine:

lief zusje. Weer een heerlijk verslag om te lezen!! Op het laatst ook met tranen in m'n ogen. Fijn te horen dat jullie zo naar jullie zin hebben. Hoop dat je niet al teveel last van je enkel hebt (owow die enkel ook, moest gebeuren natuurlijk) hele goede reis en geniet nog van alle momenten die je daar kan zijn. Dikke kussen van ons!!

• 22 September 2015 - 21:00

Ricardo & Anita:

Ja echt, je leukste vakantie ever? Hoe zit het dan met jaarlijks Doorn, en Texel niet te vergeten ;-)) wel fijn dat we dankzij die trekkershut beeld hebben bij jouw ervaring. Even serieus, alles klinkt top, mooie dingen gezien, lekker geshopt en dat alles al tourende in een dikke vette bak. We hebben jullie gemist! Dikke x ons